MaagDarmLever.nl

Anatomie en aandoeningen binnen het MDL-gebied.

MaagDarmLever.nl

leveradenoom

Home Forums Lever leveradenoom

Dit onderwerp bevat 149 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Gitte 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 150)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Farah

oke dank u !

#989 Reactie

Farah

hey johanna ik eens gekeken voor u mail adres maar vind het nergens

ik heb vanacht terug hevige buikpijn en hevige diarree en zelfs bijna tot overgeven toe maak mij wel zorgen pff blijft maar duren dat maar 26november is voor mijn maag en darm onderzoek dat ik rap weet ik heb want blijft maar duren ,

#990 Reactie

Johanna

Komt ie: annemarie.nlv @ ziggo.nl

#991 Reactie

Edith

Ik zag ook mega tegen een leverpunctie op maar dat was achteraf niet nodig geweest.
    Je krijgt een pilletje diaxapan en een morfine spuitje in je been, daar word je zo lekker rustig van.
    De radioloog gaat met een echo apparaatje over je buik en bepaalt een goed plekje om te prikken. Dan verdooft hij je buik, dat was een klein beetje gevoelig en daarna twee keer een prik voor het leverbiopt. Beetje een gek gevoel, maar zeker geen pijn. Geen razendsnel. Even lekker bijkomen (meer van de morfine dan van de punctie) in een bed, aardige verpleegsters, lekker kopje cappucino en weer naar huis. Blijf wel ff lekker een dagje lekker in bed of luieren op de bank.

Heb de punctie laten uitvoeren in het ziekenhuis Bernhoven in Uden door een bijzonder aardige en kundige radioloog Dr Henk Smits

#992 Reactie

Farah

hey edith maar bij is er nog geen sprake van moet eerst nmr scan doen ! voor te kijken maar heb alle dagen buikpijn en heel platte stoelgang als ik naar toilet moet daar maak ikk mij zorgen in moet maag en darmonderzoek doen en 23december pas mijn nmr scan voor mijn gezwelletje

#2504 Reactie

Hammie

Hallo

Ik heb ook 2 grote adenooms 1 van 12 cm en 1 van 17 cm. Ik wacht nu op oproep van het U UMCG in Groningen. Ik ben blij dat ik hier lees dat er meer zijn met deze afwijking. Geeft mij wel wat rust . Maar blijft allemaal spannend.

#2531 Reactie

Ezra

Hoi allemaal,
    Ik heb jullie verhalen gelezen. En ik heb 16 adenomen. En inmiddels 4x een bloeding gehad. Ik moet nu geopereerd worden. Ze willen indien mogelijk 2 secties weghalen een anders 4 secties. Ik heb de adenomen tijdens mijn zwangerschap gekregen. Ik heb in juni een actute bloeding gehad en daardoor is ook mijn dochter te vroeg geboren. Maar zijn jullie ook zoooo vermoeid? Als ik iets leuks heb gedaan met mmijn gezin kost het mij dagen om bij te komen.
    Groetjes Ezra

#2532 Reactie

Lizzie

Hoi Ezra,

Ik heb juist gisteren de uitslag gekregen, meerdere adenomen. 1 is 11 cm, de rest is onder de 5 cm.
    Hoe ze hierachter zijn gekomen? Ik ben in januari met vermoeidheidsklachten naar de huisarts gegaan en zo is het balletje uiteindelijk gaan rollen, want mijn ontstekingswaarden bleven te hoog. Nu stoppen met de pil en over een half jaar opnieuw een MRI om te kijken of ze geslonken zijn. Ik was er gisteren vrij rustig onder, maar nu ik dit forum heb gelezen, slaat de angst toch wel toe. Best heftige verhalen en ze hebben zoveel meer informatie over zichzelf, dat ik nu het idee heb dat de internist mij niet de heftige kant van alles heeft durven vertellen ofzo. Het was dat ik toevallig vorige week een programma zag waarin iemand dit benoemde. Ik heb toen op internet gekeken omdat ik mij zo in het verhaal herkende. Hierdoor heb ik zelf de vraag gesteld over de grootte van de adenomen, anders had de internist hier niets over gezegd, alleen dat ik moet stoppen met de pil… Nu dus morgen de huisarts bellen voor een afspraak, in de hoop dat zij me meer kan vertellen…

Heftig dat jij al weet dat er een operatie aan gaat komen, ik wens je heel veel sterkte! Hoe gaat het nu met je dochter? Heeft ze veel last van dat ze te vroeg geboren is?

Groetjes Lizzie

#2556 Reactie

Marjolein

Vorige week is er bij mij per toeval ook een leveradenoom gevonden. Ik ging heen voor een CT met contrast van mijn hart. Maar we hebben week later bij de cardioloog te horen gekregen dat mijn hart oké is, maar ze wel iets op de lever hebben gevonden. De cardioloog wist hier ook niet veel over te vertellen, alleen dat ze vermoed dat het om een adenoom gaat.

Donderdag krijg ik een echo voor meer duidelijkheid. Dus ik wacht nog even uber gespannen af.

#2571 Reactie

Clara

Hallo,bij mij is er bij toeval ook een adenoom gevonden,ik ging voor een echo van de galblaas maar kwamen bij een vlekje op de lever uit….week later onder de ctscan met contrast en zagen ze een leveradenoom door de pil…heb jaren microgynon 30 geslikt en 9 jaar geleden bevallen van een gezonde zoon.Ze hebben mij verteld dat ik wel zwanger mag worden en hoef geen verdere ccontrole…zoals ze zagen was hij 4cm…zit me soms niet lekker…t is soms gevoelig op die plek….galblaas is er wel uit.groetjes clara

#2589 Reactie

Bianca

Heei allemaal,
    Meer dan 2 jaar geleden is er bij mij een adenoom in me lever bij toeval gevonden. Hij was toen 12 cm. Ik heb mijn eerste mri in het ziekenhuis van Alkmaar gehad, daarna naar het Vu. Ik heb er nooit echt last van gehad. Na een half jaar, een jaar en na 2 jaar een mri scan gehad. Het eerst half jaar is hij het meeste gekrompen. Hij is nu 9 cm. De artsen in het Vu ziekenhuis zijn nog aan het overleggen wat ze er mee gaan doen. De arts had het niet goed voorbereid.. de arts zie tegen mij dat ze in het Vu ongeveer vijf mensen in het jaar opereren aan een adenoom en dat de meeste ronde hun 75 leeftijd zitten.. nu ben ik 30…

#2610 Reactie

Angela

Hallo allemaal,
    Week of 5 geleden opgenomen in ziekenhuis met een leverbloeding.na 4 dagen mocht ik naar huis.ze zeiden dat t adenomen zouden zijn.2 weken geleden mri scan gehad nu
    Spreken ze over misschien uitzaaiiingen.ze zien 3 kleine dingen in de rechterkant en links zit nog teveel bloed om te zien of er iets onder zit.ik vraag maar t zijn toch adenomen,nee want ze zitten rechts en bloeding was lnks dus we denken van niet.scans gehad van buik longen borsten allemaal schoon.nu maandag nog een pet scan.alle bloedwaardes ook goed.ik vraag me toch af of t toch geen adenomen kunnen zijn.heeft iemand hier ook eerst te horen gekregen misschien zijn t uizaaiingen?schrok daar erg van.
    Groetjes

#2620 Reactie

Kiki

Hallo,

Ik loop al eventjes met buikpijn en regelmatig misselijkheid.
    Er is een echo gemaakt van mijn buik.
    De radioloog kwam met het volgende:
    Indruk circumscript licht echorijke massa met lange as van 4,9 cm rechter lob.
    Bij zijn conclusie zegt hij:
    Indruk lichte echorijke circumscripte structuur rechter lob zoals beschreven, reeel?
    D.d: focale steatose, hemangioma, FNH, adenoom.
    Dit verslag is door de huisarts aan de kant geschoven.
    De MDL arts heeft dit toch opgepakt, hij zegt dat als je a zegt ook b moet zeggen en wil nu een CT laten maken om te kijken wat er te zien is.
    Hij dacht aan een adenoom, maar acht de kans klein.
    Thuis ben ik gaan kijken wat een adenoom is. Omdat ik al 20 jaar de pil slik ben ik toch een beetje geschrokken.

Misschien heeft iemand ervaring met de uitslag van de echo? Licht echorijke massa met lange as van 4,9 cm. Gaat het dan om iets van 4,9 cm of zit ik er helemaal naast…?

Misschien weet iemand wat het inhoud.

Groetjes Kiki

#2630 Reactie

Judith

Hallo,
    Ik ben inmiddels 6 weken geleden door drs. Kazemier in het VUMC geopereerd aan een leveradenoom van 14cm.
    Het is best een pittige operatie geweest ik heb uiteindelijk 11 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Ik heb de ziekte van lyme gehad en denk dat de leveradenoom hierdoor is ontstaan, zijn er nog meer mensen die hier over mee kunnen praten?

#2634 Reactie

Gitte

Ik ben 7 jaar geleden geopereerd aan mijn lever. De hele rechter helft is verwijderd. Dus 1/3 nog over. De leveradenomen waren 4 en 5 en 6 en 8 en 10 cm groot. De grootste was gaan bloeden en ik had veel pijn. Uutei delijk in Rotterdam geopereerd. Dr. Polak. Geweldige arts. Verder vond ik de zorg minimaal voor iemand met zo’n grote ingreep. Je komt na 3 dagen op zaal te liggen en er is de hele dag bezoek. Onderschat de ingreep niet. Na 7 jaar heb ik nog conditionele problemen. Maar gelukkig zonder pijn.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 150)
Reageer op: leveradenoom
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties